تجهیزات اندازه گیری

منافع و کاربردهای خانگی و تجاری ضدرسوب الکترونیکی

ضدرسوب الکنرونیکی چیست؟
ضدرسوب الکترونیکی چیست؟

منافع و کاربردهای خانگی و تجاری ضدرسوب الکترونیکی

برای پاسخگویی به این سوال که " ضدرسوب الکترونیکی چیست؟ " بهتر است به نحوه شکل گیری رسوب در لوله های آب بپردازیم.

وجود رسوب در لوله های آب همواره موجب بروز مشکلات فراوانی می شود.این رسوب ها علاوه بر لوله های انتقال آب ( لوله‌کشی‌های اصلی آب گرم و سرد در منازل، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، واحدهای تجاری و ...) شامل لوله های ارتباطی در تجهیزات خانگی و تجاری( ماشین های قهوه ساز،‌ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و ... ) نیز می شود.

این رسوبات ناشی از یون های کلسیم و منیزیم بصورت کربنات کلسیم و کربنات منیزیم در آب ته نشین شده و ایجاد رسوب می کند. 

نکات کلیدی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است به شرح زیر است:

1- ضدرسوب الکترونیکی چیست؟ ( نحوه عملکرد ضدرسوب الکترونیکی – مغناطیسی )
2- مزایای ضدرسوب الکترونیکی نسبت به روش های سنتی رسوبگیری
3- کاربردهای خانگی و تجاری ضدرسوب الکترونیکی
4- نتایج ناشی از بکارگیری ضدرسوب الکترونیکی
5- توصیه های قبل از نصب ضدرسوب الکترونیکی
6- مشاهدات بعد از نصب ضدرسوب الکترونیکی در منازل 
۷- گارانتی و خدمات بعد از فروش ضدرسوب های الکترونیکی

مزایای ضد رسوب

۱- ضدرسوب الکترونیکی چیست؟ (‌ نحوه عملکرد‌ )

قبل از اینکه در جزئیات بکارگیری ضدرسوب های الکترونیکی صحبت کنیم، بهتر است در مورد نحوه عملکرد آنها صحبت کنیم.

نحوه عملکرد:

ضدرسوب های الکترونیکی با ایجاد یک فرکانس برنامه ریزی شده بر روی لوله های انتقال آب،‌ باعث محلول نگهداشته شدن رسوبات کربنات کلسیم و کرینات منیزم در آب عبوری از سیستم انتقال می شوند. این فرکانس توسط پیچیده شدن سیم خروجی از دستگاه بر روی لوله آب بصورت سیم پیچ ، آب عبوری از لوله را تحت تاثیر قرار می دهد. این رسوبات با شاخصی تحت عنوان سختی کل بر حسب ppm ( قسمت در هزار) بیان می گردد. با توجه به مکانسیم عمل ضدرسوب الکترونیکی ،‌استفاده از آن موجب کاهش سختی کل نمی شود. بنابراین انتظار نداشته باشید تا با به کار بردن این دستگاه سختی کل آب بعد از استفاده از ضدرسوب کاهش یابد. این موضوع به نوعی برای این روش ،‌یک مزیت محسوب می شود زیرا سختی کل در محدوده مجاز برای آب لوله‌کشی(آشامیدنی) یک مزیت محسوب می شود زیرا کلسیم و منیزیم موجود در آب، دراین روش برای بدن انسان مفید بوده، که نسبت به روش های سنتی حذف فیزیکی و شیمیایی رسوبات کلسیم و منیزیم در آب یک روش مفید محسوب می‌شود.

ضدرسوب تکنوبایت

۲- مزایای ضد‌رسوب الکترونیکی نسبت به‌روش های سنتی

مبنای ضد رسوب بودن در این تجهیزات، محلول نگهداشتن رسوبات کربنات کلسیم و کربنات منیزیم است. این بدین معنی است که این روش موجب حذف رسوبات کربنات کلسیم و کربنات منیزیم به صورت فیزیکی نمی شود بلکه با محلول نگهداشتن، مانع از تشکیل رسوب در لوله های آب می شود.

در روش های سنتی رسوبگیر،‌معمولا از یک فیلتر شنی و فیلتر کربن اکتیو و بقیه متعلقات استفاده می شود که برای کارا بودن سیستم رسوبگیر،‌نیاز به نگهداری مستمر،‌شستشوی فیلترها و … دارد. این موارد مربوط به نگهداری از سیستم های رسوبگیری سنتی ،‌موجب می شود که به کارگیری آن شامل هزینه های دانش فنی سرویس نگهداری و صرف هزینه مواد مصرفی برای کارایی مستمر باشد. این موضوع از مشکلات این سیستم تلقی می شود.

مقایسه ضدرسوب
ضدرسوب لباسشویی

۳- کاربردهای خانگی و تجاری ضد رسوب الکترونیکی

۱-۳- کاربردهای خانگی

رسوبزدای مغناطیسی، کاربرد وسیعی در منازل و واحد های تجاری کوچک و بزرگ دارد. شما می توانید با نصب ساده ضدرسوب بر لوله آب سرد ورودی به خانه خود از منافع زیر استفاده کنید : 

  • حذف لک و رسوبات بر روی سردوش حمام و شیرآلات، سطوح و ظروف
  • عمر بیشتر ماشین ظرفشویی،‌کتری برقی، ماشین لباسشویی و …
  • عمر بیشتر سیستمهای تهویه مطبوع، تاسیسات ، دیگ بخار و …
  • مصرف کمتر انرژی ( کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف انرژی)
  • خاصیت بیشتر کف کنندگی آب و کاهش مصرف مواد شوینده
  • طعم بهتر برای نوشیدنی ها (قهوه، چای و …)
  • صرفه جویی در زمان‌ تمیز کردن توالت، شیر آب و سردوش حمام، تاسیسات استیل و …
  • افزایش فشار آب در شبکه

۲-۳- کاربردهای تجاری

ضدرسوب الکترونیکی برای واحد تجاری کوچک کاربردهای زیادی دارد. این تجهیز قابل استفاده در رستوران ها ، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه های گردشگردی است. با توجه به هزینه خریداری اولیه و تعمیر و نگهداری تجهیزات واحد های تجاری ،‌نصب رسوبزدای الکترونیکی،‌موجب منافع سودمندی برای استفاده کنندگان آن می شود.

کاربرد در هتل ها: ظرفشویی صنعتی، لباسشویی، آب مصرفی در سیستم حمام و گرمایش اتاق ها، سیستم های چیلر، آب ورودی دستگاه های کافی ساز،‌ چیلرها ، سیستم های دیگ بخار 

کاربرد در رستوران ها و کافی شاپ ها: ظرفشویی،‌دستگاه های کافی ساز تجاری، سرویس های بهداشتی ،‌سیستم های گرمایشی ،‌آب مصرفی در چای ساز و قهوه‌ساز

ظرفشوئی تجاری
در منازل و اماکن تجاری

۴- نتایج حاصل از بکارگیری ضدرسوب الکترونیکی​

  • افزایش طول عمر تجهیزات و شبکه های انتقال به روش جلوگیری از تولید رسوب و انحلال رسوب های موجود در تاسیسات انتقال سیال
  • صرفه جویی در مصرف انرژی با جلوگیری از هدر رفت انرژی از طریق انتقال حرارت
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداشت تجهیزات و تأسیسات
  • حذف رسوبات بدون استفاده از مواد شیمیایی
  • کاهش میزان باکتریها از طریق حذف بیوفیلم
  • مناسب برای تنوع لوله ها ( چدنی، V.C ، U.P.V.C ،‌پلیمری) و سایزهای مختلف لوله های انتقال
  • قابلیت نصب بر روی سیستم های قدیمی
  • حذف رسوب روی سر دوش حمام، شیر آلات آب، کتری ،‌ماشین لباسشویی و …
  • -افزایش کف کنندگی آب و کاهش مصرف مواد شوینده

کاربرد های ضد رسوب تکنو بایت

  • سیستم های گرمایشی خانگی و صنعتی
  • مزارع پرورش طیور، ماهی و آبزیان
  • سیستم های آبیاری کشاورزی
  • کاربردهای های تجاری
  • کاربردهای صنعتی
  • صنایع نفت و پتروشیمی

۵- توصیه های قبل از نصب ضدرسوب الکترونیکی

ضدرسوب الکترونیکی را کجا بایدنصب کرد؟

 ضدرسوب الکترونیکی تکنوبایت را باید بر روی لوله اصلی تامین آب که از طریق آن آب وارد ساختمان می شود، نصب کرد.  اگر در مسیرکنتور آب یا کابل اتصال به زمین  ( کابل ارت )وجود دارد، توصیه می شود ضدرسوب الکترونیکی را بعد از کنتور آب یا کابل اتصال زمین به سیستم لوله کشی نصب کنید.  این دستگاه  می تواند به طور موثر بر روی هر نوع لوله آب (گالوانیزه، مسی یا پلاستیکی و …) استفاده شود.  دستگاه ضدرسوب تکنوبایت باید حداقل  ۳ متر از تلویزیون، رادیو یا تلفن بی سیم یا هر سیستم الکترونیکی دیگری نصب شود تا تداخل احتمالی امواج الکترونیکی به حداقل برسد.

نصب ضدرسوب تکنوبایت

 نحوه نصب ضد رسوب الکترونیکی 

 مرحله ۱: کویل ها را بر روی لوله بپیچید

 سیم آنتن قرمز رنگ را مطابق با شکل  از مرکز  لوله آب به چپ بپیچید . پیچش سیم بر روی لوله را از زیر لوله آب شروع کنید.  سیم آنتن آبی رنگ را از مرکز لوله آب به راست بپیچید و پیچیدن آنرا از زیر لوله آب شروع کنید.  به این ترتیب دو سیم پیچ به صورت دایره های خلاف جهت عقربه های ساعت یر روی آب و جهت جریان آب شکل می گیرند.  طول هر سیم پیچ به اندازه ای است که حداقل 12 دور روی لوله ۴/۳ اینچی بپیچد.  حداقل 7 دور پیچش سیم مورد نیاز است، هرچه تعداد حلقه هابیشتر باشد، سیستم عملکرد بهتری خواهد داشت. سیم پیچ های ایجاد شده را با بست کمربندی بر روی لوله آب محکم ببندید.

 مرحله 2: دستگاه را روی دیوار نصب کنید

 ضدرسوب تکنوبایت را با استفاده از پیچ به دیوار نصب کنید یا آویزان کنید. برای راحتی، می توان آن را روی لوله آب نیز با بست کمربندی نصب کرد .

 مرحله 3: آدابتور برق را وصل کنید

  روشن بودن نمایشگر دستگاه و نمایش رنج فرکانسی دستگاه ، نشاندهنده عملکرد مناسب امواج برنامه ریزی  الکترونیکی دارد.

در منازل و اماکن تجاری

۶- مشاهدات بعد از بکارگیری ضدرسوب الکترونیکی​

نتایج ضدرسوب

روز  اول :  در روز اول، می توانید مشاهده کنید که صابون و مواد شوینده راحت تر و موثرتر کف می کند زیرا عملکردد رسوب  فوراً شروع به کاهش پوسته های رسوبات در سیستم های آب سرد و گرم می کند.

 بعد از 1 هفته: شکستن  و پوسته پوسته شدن رسوبات در لوله های آب، قطعات و اتصالات سیستم آبگرمکن (المنتهای حرارتی میله ای ) می شود.  شما  ممکن است ذرات کوچکی را در آب مشاهده کنید که از شیر آب گرم می آید، که ناشی از عملکرد ضدرسوب الکترونیکی تکنوبایت است. اگرچه بیشتر آنها  ذرات شکسته شده میکروسکوپی هستند و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

 بعد از 2 هفته:  شل شدن رسوب روی سر دوش حمام، شیر آلات آب، کتری  ، نازل های آب و … مشاهده می شود.  پاک کردن سطوح سنگی، پلاستیکی، سرامیکی، فلزی و شیشه ای بسیار آسان تر می شود.  صابون و مواد شوینده مورد نیاز برای شستشو به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

 بعد از 1 ماه: با شل شدن رسوب از سیستم گرمایش آب، زمان کمتری برای گرم کردن آب صرف می شود و موجب کاهش مصرف سوخت و یا گاز برای سیستم گرمایشی آب می شود.  میزان رسوب روی لوله ها، شیرها و سر دوش ها باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد. 

بعد از 3 ماه:  کاهش قابل توجه رسوب از سر دوش و شیرآلات .  پوسته  پوسته  و لک ناشی از رسوبات در توالت ها و سرویس های بهداشتی ، بسته به زمان پوسته های ناشی از رسوبات ایجاد شده قبل از بکارگیری ضد رسوب الکترونیکی ضدرسوب الکترونیکی و سختی آب، ‌رفع رسوبات موجود ممکن است تا 12 هفته طول بکشد تا اثرات آن ظاهر شود.

گارانتی ضدرسوب الکترونیکی تکنوبایت

۷- گارانتی و خدمات بعد از فروش ضدرسوب الکترونیکی

دستگاه ضدرسوب الکترونیکی تکنوبایت تولیدی شرکت پویندگان بنیان کیفیت پاسارگاد دارای ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات بعد از فروش از سوی شرکت پویندگان بنیان کیفیت پاسارگاد می باشد.

کارشناسان ما برای مشاوره و تسهیل تصمیم گیری در خرید شما، همراه شما خواهند بود.

سوالات خود را در زیر همین مطلب ، بپرسید. کارشناسان ما، در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید